preskoči na sadržaj

Srednja strukovna škola Marko Babić

Članovi Stručnog vijeća u školskoj 2024./2025. godini
  1. Petra Žeravica, voditeljica aktiva
  2. Dragana Balać
  3. Nevenka Bago
  4. Biljana Hećimović Apčag
  5. Nada Jovičić, zamjena 
  6. Jasna Jocković 

Međunarodni dan mozga

U našoj školi učenici 4a HTT smjera i nastavnica Biljana Hećimović Apčag obilježili su Međunarodni dan mozga. Učenici su zajedno s nastavnicom pripremili i održali prezentaciju na temu KOrelacija mozga i matematike, nakon čega su učenici i nastavnica diskutirali o temi.

Priloženi dokumenti:
dan mozga.pptx


Dan broja Pi

Učenici 2a/1 i 2f razreda s nastavnicom Biljanom Hećimović Apčag sudjelovali su u obilježavanju Dana broja Pi i Einsteinovog rođendana. U obilježavanju dana učenici su prvo imali prezentaciju o broju Pi i zanimljivostima vezanim uz broj. Učenici 2a/1 crtali su broj Pi, grad broja Pi, dok su učenici 2f razreda igrali igru sa šibicama i paralelnim pravcima i na taj način računali broj Pi. Nakon igre napravili su i plakat u čast Einsteina i broja Pi .

 


Dan sigurnijeg interneta

Svake godine, drugog utorka u veljači obilježava se Dan sigurnijeg interneta. Ovogodišnji Dan sigurnijeg interneta obilježavao se 06. veljače 2024. godine pod sloganom „Gejmaj sigurno – zajedno za bolji Internet“. Cilj je poticanje na sigurnije i odgovornije korištenja interneta i mobilne tehnologije.

 

Jedna od čestih aktivnosti s kojom se djeca i mladi sreću je igranje videoigara. Pri tome komuniciraju s drugim učesnicima igara.

I naša škola priključila se obilježavanju provedbom radionice „Netoksične kule“ i to od 6.2. do 9.2.2024. Nakon razgovora o odstupajućim ponašanjima prilikom igranja igara, učenici su se u parovima natjecali u slaganju kula od karata. U radionicama su učestvovali učenici 1.b/1, 2.a, 2.f i 1.b, 4a , 3a/1, 2a/1 razreda, zajedno sa svojim nastavnicama Biljanom Hećimović Apčag, Jasnom Jocković i Draganom Ćoralić.

​  

Također, učenici su 6.2.2024. imali mogućnost pristupiti online kvizu za djecu i mlade.


Večer matematike u našoj školi

Dana 07.12.2023 u našoj školi obilježili smo Večer matematike. Večer matematike skup je interaktivnih radionica koje potiču izgradnju pozitivnog stava prema matematici. Sudjelovanje u zabavnim aktivnostima otkriva pomalo zaboravljenu stranu matematike- onu zabavnu, stvara nove spoznaje o onom što jest matematika i čime se bavi, te dokazuje da matematičke probleme svakodnevno uspješno rješavamo a da nismo niti svjesni. 

U ovogodišnjem obilježavanju Večeri matematike sudjelovali su učenici 4a htt, 4athk, 4c/1, 3d/1, 3a/1, 3c/1, 2a/1 uz mentorstvo nastavnica Biljane Hećimović Apčag, Petre Žeravice i Nade Jovičić.

 


Finonaccijev dan

Dana 23. studenoga 2019. obilježili smo Dan Fibonaccijevih brojeva. U aktivnosti sudjelovali su učenici 2f, 4a HTT, 4c/1 i 2b/1 sa svojim nastavnicima Biljanom Hećimović Apčag i Petrom Žeravicom. Učenicima smo održale kratku prezentaciju o Fibonaccijevim brojevima nakon čega su učenici izradili plakat koji krasi našu školu.

Što su to Fibonaccijevi brojevi?
Godine 1202., talijanski matematičar Leonardo Pisano, poznatiji kao Fibonacci, postavio je pitanje: „U idealnim uvjetima, koliko parova zečeva možemo dobiti u godini dana od jednog para zečeva?“Niz kojim se zečevi razmnožavaju glasi: 1, 1, 2, 3, 5, 8, 13, 21, 34, 55, 89, 144 i tako u beskonačnost. Svaki idući broj u nizu je zbroj dva prethodna. Ovaj niz poznat je kao Fibonaccijev niz. Omjer između brojeva niza približava se tzv. Zlatnom rezu (1.618034).

Prezentacija 7.pptx - Microsoft PowerPoint Online (live.com)


Dan BezVeze

Dan BezVeze je autorski projekt Mirene Maljković, učiteljice informatike-mentorice u Osnovnoj školi Rapska u Zagrebu. Cilj projekta je kod učenika, ali i svih drugih sudionika, osvijestiti nepovoljan utjecaj prekomjerne i nepromišljene uporabe tehnologije na duševno i tjelesno zdravlje te na socijalne i komunikacijske vještine. Naravno, namjera nije tehnologiju prikazati u negativnom svjetlu. Naprotiv, tehnološki napredak mnoge nam je stvari učinio dostupnijima. Važno je razlučiti kada su nam pametni telefoni, računala i slični uređaji saveznici, a kada postajemo njihovi robovi.

Stoga je naglasak na aktivnostima koje od učenika zahtijevaju što više kretanja i potiču ih na druženje i zajedništvo.

Učenici prvog i četvrtog razreda  Srednje strukovne škole Marko Babić u Vukovaru obilježili su Dan BezVeze u dvorištu škole i u učionici. Umjesto pametnih telefona, tableta, računala i sl., učenicima su bile ponuđene aktivnosti koje ih potiču na kretanje, razvijanje socijalne i komunikacijske vještine i kreativnost. Učenici su se na taj dan zabavili uz puno smijeha .

Na nastavi Računalstva s prof nevenom Vargom govorili su o vremenu provedenom na digitalnim uređajima i sve većoj ovisnosti čovjeka u Internetu i digitalnim uređajima. Učenice su navele primjere situacija i problema pri čijem rješavanju posežemo za tehnologijom, a zatim objasnile i alternativno rješenje bez tehnologije. Zatim smo igrali igru Alias, objašnjavali smo informatičke pojmove i tako ponovile gradivo i zabavile se. Aktivnosti smo provele u školskom dvorištu uživajući u sunčanom danu i veseloj atmosferi, a ponavljanje uspješno.

Učenici 1 razreda s nastavnicom Biljanom Hećimović Apčag razvijali su matematičku logiku igrajući Sudoku. Bilo je puno brisanja, razmišljanja, promišljanja te pojašnjavanja, ali učenici su uspjeli do kraja sata riješiti jedan Sudoku. 


Svjetski dan knjige i autorskih prava

    I ove školske godine obilježili smo Svjetski dan knjige i autorskih prava. Nakon predavanja o autorskom pravu, razgovarali smo o važnosti poštivanja autorskih prava, poštivanju autora i njegovog djela. Ponovili smo kako u svoj rad navesti izvore, kako citirati, te što se citira a što ne. Govorili smo o Creative Commons licencama, pokazali internetske izvore slika čiji autori su dozvolili dalju upotrebu. Učenici su naučili značenje CC licenci, te kako na svoj rad postaviti oznaku CC licence ili znak ©.  A umjetna inteligencija? Možemo li alate umjetne inteligencije smatrati autorom autorskog djela? Više o ovoj   temi potražili smo na Internetu i sve stavili na plakat.

Nevena Varga, nastavnica Računalstva


Obilježavanje dana broja Pi

Dana 14.03.2023. u našoj školi obilježen je Dan broja Pi i Einsteinov rođendan. Učenici su zajedno s nastavnicama Nevenom Vargom, Petrom Žeravicom i Biljanom Hećimović Apčag  izradili plakate vezano uz Dan broja Pi, lentu broja Pi, te napravili grad od prvih 30 znamenaka broja Pi. Učenicima je na nastavi prikazana prezentacija o otkrivanju broja Pi kroz prošlost kao i zanimljivosti o broju Pi. Učenic su igrali zanimljive igrice s brojem Pi i slušali pjesmu o broju Pi.

https://www.youtube.com/watch?v=3HRkKznJoZA

https://www.mypiday.com/


Dan sigurnijeg interneta

Dana 08.02.2023 održano je presavanje i radionica povodom obilježavanja Dana sigurnijeg interneta. Predavanje je bilo na temu:" Dvije strane digitalnog novčića", gdje su učenici prvih i trećih razreda uz pomoć nastavnica Nevene Varge i Biljane Hećimović Apčag aktivno sudjelovali u debati o pasivnom i aktivnom korištenju interneta, prednostima i manama.

Biljana Hećimović Apčag


Dvije strane digitalnog novčića

Autor: Nevena Varga, 6. 2. 2023.

I ove godine, 7. veljače, obilježava se Dan sigurnijeg Interneta s ciljem osvješćivanja koje sve rizike i opasnosti donosi upotreba digitalne tehnologije i online stvarnost, te educiranja kako ih izbjeći, a mogućnosti digitalne tehnologije iskoristiti za svoju dobrobit i dobrobit društva u kojem živimo. U prilogu se nalaze materijali koje možete iskoristiti za predavanja ili radionice „Dvije strane digitalnog novčića” i “Sigurno pretraživanje interneta”

Dvije strane digitalnog novčića

I ove godine, 7. veljače, obilježava se Dan sigurnijeg Interneta s ciljem osvješćivanja koje sve rizike i opasnosti donosi upotreba digitalne tehnologije i online stvarnost, te educiranja kako ih izbjeći, a mogućnosti digitalne tehnologije iskoristiti za svoju dobrobit i dobrobit društva u kojem živimo.

Život bez digitalne tehnologije više nije zamisliv. Svi mi svakodnevno koristimo Internet za dolaženje do raznih informacija, koristimo različite usluge koje nam štede vrijeme i novac, te društvene mreže kako bismo ostvarili kontakt s prijateljima i poslovnim partnerima ili pokrenuli neke društvene akcije. Internet nudi nebrojeno mogućnosti, pozitivnih ali i onih negativnih. Generacije koje obrazujemo, od svoje najranije dobi koriste digitalne uređaje i njihove karakteristike i mogućnosti su im dobro poznate i lako savladive. Međutim, ispravno korištenje digitalnim tehnologijama nadilazi tehničke kompetencije potrebne za korištenje digitalnih uređaja. Koliko vremena provodimo na ekranima, kako ga provodimo i koje sadržaje odabiremo pitanje su koje se sve češće postavljaju.  Iskorištavamo li mogućnosti koje tehnologija nudi  za naš pozitivan razvoj?

Velika količina vremena provedena pred ekranima, digitalna ovisnost, ugrožena sigurnost i privatnost samo su neke od tema o kojima je potrebno svakodnevno govoriti, iznova se educirati i educirati mlade. Prevencija je uvijek najbolji način djelovanja, ali je važno znati i kako prepoznati već nastale probleme i što poduzeti da bismo otklonili nastale probleme.

Digitalna ovisnost nije isključivo vezana za količinu vremena koju provodimo na ekranima. Važno je sagledati koje sadržaje koristimo i koristimo li ih za osobni razvoj i dobrobit. Ako se radi o edukativnim sadržajima ili poslu, online suradnji, stvaranju i jačanju društvenih kontakata, ne radi se o ovisnosti. Mladi na internetu provode puno vremena jer tako zadovoljavaju svoje temeljne psihološke potrebe (zabava, pripadanje, moć povezivanje s drugima i sl.). Gdje nastaje problem? U gubitku kontrole, ekscesivnosti, narušavanju drugih odnosa, obveza i ponašanja koja čine sastavni dio našeg života. Mladi često borave na internetu (koriste se društvenim mrežama i igraju videoigre) i dulje nego što su planirali, zbog straha od propuštanja “ključnih događaja” koji se u virtualnom okruženju događaju vrlo brzo i u realnom vremenu. Čimbenici razvoja digitalne ovisnosti mogu biti introvertni, naša osobnost, ponašanje, način na koji doživljavamo i vidimo svijet oko sebe, način nošenja s problemima i sl. ili ekstrovertni kao što su dizajn internetskih stranica i videoigara koje su osmišljene tako da budu izuzetno atraktivne korisnicima i sl.  Osim navedenog, na razvoj ovisnosti utječu i konflikti u okruženju, usamljenost (izoliranost od vršnjaka), stresni događaji i brojni drugi “okidači”.

Kako prepoznati simptome ovisnosti o internetu?

  • postoji preokupiranost igranjem video igara ili društvenim mrežama (postaje dominantna aktivnost u svakodnevnici)
  • postoje simptomi sustezanja kada se igranje prekida (iritabilnost, anksioznost ili tuga)
  • dolazi do pojave tolerancije (sve duži periodi igranja)
  • pokušaji smanjenja vremena provedeno u igranju su neuspješni
  • postoji gubitak interesa za odnose, treninge, hobije i druge oblike zabava u stvarnom životu
  • prisutno ponavljano ekscesivno igranje unatoč osviještenosti o psihološkim posljedicama
  • laganje o duljini igranja video igara
  • korištenje video igre kako bi se izbjeglo neko negativno raspoloženje
  • ugrožavanje svoje obrazovanje, napredovanje i razvoj

 

Društvene mreže neizostavan su dio naše svakodnevice. Omogućavaju povezanost,  socijalnu uključenost, pronalaženje informacija, građanski angažman, pronalaženje načina za oblikovanje i izražavanje vlastitog identiteta. Međutim, za mlade, još neformirane osobe mogu izazvati niz rizičnih ponašanja i negativnih posljedica. Prekomjerne količina vremena provedenog pred ekranom (eng. Screen time), negativne usporedbe s drugim, razni online izazovi,  straha od propuštanja (eng. FoMo – Fear of Missing out), društvene ljubomore, cyber uhođenja, narušavanja zdravlja i deficita pažnje.

Kako se zaštiti i koga pitati za pomoć?

  • važno je pokušati smanjiti vrijeme koje provodimo na društvenim mrežama, mrežnim videoigrama
  • trebalo bi iskoristiti slobodno vrijeme u prirodi ili u nekim kreativnim aktivnostima, druženju s obitelji ili prijateljima, umjesto na internetu
  • važno je koristiti internet za unaprjeđenje svakodnevnog života, a ne njime “zamijeniti” vlastite interese, hobije i društvo
  • sat vremena prije spavanja biti offline i zaspati prije ponoći kako bismo se odmorili i bili spremni za sljedeći dan
  • prijedlog je odrediti jedan dan (ili nekoliko dana) u tjednu kada nećemo koristiti računalo/mobitel te vidjeti kako ćemo reagirati u takvim situacijama, kako ćemo se osjećati, koje će nam misli prolaziti kroz glavu i slično
  • potražiti pomoć stručne osobe

O ovim, ali i drugim opasnostima digitalnog svijeta, potrebno je govoriti svakodnevno, jer smo i opasnostima izloženi svakodnevno. Dan sigurnijeg interneta, dan je kada se o ovim problemima govori glasnije i kada se cijeli svijet ujedinjuje da bi razmijenio znanja i iskustva. Ali o ovoj temi potrebno je govoriti cijele godine, na satima razrednika i svih nastavnih predmeta. U prilogu možete pogledati materijale koje možete iskoristiti za predavanja ili radionice „Dvije strane digitalnog novčića” i “Sigurno pretraživanje interneta”. Na državnoj razini,7.2. organiziran je stručni skup pod nazivom „Koja je cijena jednog lajka?“ i kviz za učenike kojem će se moći pristupiti tijekom cijelog dana.

Nevena Varga

 

Izvori:
https://www.medijskapismenost.hr/simptomi-i-posljedice-ovisnosti-o-internetu/
https://www.zzjzdnz.hr/zdravlje/mentalno-zdravlje/1131
https://beween.eu/training-materials/croatian

 

 




Večer matematike u našoj školi

Večer matematike u našoj školi održana je 01.12.2022. U našoj školi večer matematike obilježili su učenici 2f razreda ( nutricionisti) s nastavnicom Nevenkom Bago, učenica Elena iz 4a/1 s nastavnicom Draganom Ćoralić, te učenici 3c razreda ( prodavač) s nastavnicom Biljanom Hećimović Apčag. I ove godine zabavili smo se s matematikom igrajući razne matematičko-logičke igre, radili smo plakate i osmišljavali svoj novac


Dabar- školsko natjecanje



Dabar – međunarodno natjecanje

 

Republika Hrvatska je od 2016. godine uključena u međunarodnu Inicijativu Bebras (Dabar) koja promiče informatiku i računalno razmišljanje.

Organizator natjecanja za Hrvatsku je udruga Suradnici u učenju uz podršku Hrvatskog saveza informatičara, Visokog učilišta Algebra i CARNET-a, a pod pokroviteljstvom Ministarstva znanosti i obrazovanja.

Ove godine održano je natjecanje učenika osnovnih i srednjih škola od 7. do 12. studenog. 2022. U natjecanju je sudjelovalo 48015 učenika. Izazovu da se okušaju u računalnom razmišljanju, iz naše škole, sudjelovalo je troje učenika. To su:

Klara Budeš, 2.f

Armando Butorac, 3.a

Dorotea Plavšić, 3.a

Priloženi dokumenti:
dp.png
ab.png
kb.png


Eratostenova metoda

Eratostenova metoda

Dana 21.03.2022. obilježava se Eratostenov dan i proljetni ekcinocij. 

Proljetna ravnodnevnica ili proljetni ekvinocij prvi je dan proljeća. Proljetnu ravnodnevnicu karakterizira jednako trajanje dana i noći. Za vrijeme proljetne ravnodnevnice smjerovi izlaska i zalaska Sunca su najbliži točnim smjerovima istoka i zapada, a u trenutku proljetne ravnodnevnice Sunčeve zrake obasjavaju Zemljin ekvator pod pravim kutom. Dan i noć u proljetnoj ravnodnevnici traju približno 12 sati.

Stoga su učenici 2d razreda ( frizer, kozmetičar) zajedno s nastavnicom matematike Biljanom Hećimović Apčag, mjerili duljnu sjene štapa od 1m u školskom dvorištu, računali kut pod kojim sunce stvara sjenu, određivali udaljenost škole od ekvatora, te izračunali opseg Zemlje.

Priloženi dokumenti:
zemlja.png
Eratosten.mp4


Natjecanje Dabar

Učenice 1.f razreda Klara Budeš, Vanja Kovač i Katarina Božić sudjelovale su na međunarodnom natjecanju Dabar. Ovo natjecanje za cilj ima promicanje i popularizaciju informatike i računalnog razmišljanja među učenicima, a održava se putem online platforme. Rješavanje logičkih zadataka je i zabavno i korisno. Hvala djevojkama i njihovoj nastavnici Moniki Topalov što su prihvatile izazov i pozivamo učenike na sudjelovanje naredne godine.


Međunarodni dan pismenosti

Na početku nove školske godine obilježili smo Međunarodni dan pismenosti,  s ciljem promoviranja važnosti učenja i pismenosti za pojedince, zajednice i društva. Istaknuli smo pismenost kao preduvjet ostvarivanja dostojanstva i ljudskih prava. Govorili smo o različitim aspektima koje pismenost danas podrazumijeva, te o važnosti cjeloživotnog učenja. Učenici su istražili pojmove koji se odnose na informacijsku, informatičku, digitalnu i medijsku pismenost, kao i njihov značaj za snalaženje u suvremenom svijetu, te ih predstavili digitalnim radovima. Učili smo i o financijskoj pismenosti, o kriptovaluti, Internet bankama, digitalnim novčanicima – izazovima naše današnjice i bliske budućnosti.

U vrijeme kada moramo iznova izmisliti svijet nade, pismenost je važnija nego ikad. Na ovaj Međunarodni dan, pozivam sve one koji su uključeni u obrazovanje da udvostruče svoja ulaganja i mobiliziraju sve svoje resurse kako bi oslobodili potencijal svakog pojedinca u službi zajedničkog svijeta.“

Audrey Azoulay, generalna direktorica UNESCO-a,
 povodom Međunarodnog dana pismenosti

 

Nevena Varga


Promocija zanimanja

 

#Erasmus+ širi vidike

 

#Solidarnost

Oglasna ploča

Slobodne ativnosti 

Planirane ativnosti

 
Kalendar
« Studeni 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
Prikazani događaji

Tražilica


Napredno pretraživanje
Traži
Knjižnica
CMS za škole logo
Srednja strukovna škola Marko Babić / Domovinskog rata 58, HR-32010 Vukovar / ss-markobabic-vu.skole.hr / ured@ss-markobabic-vu.skole.hr
preskoči na navigaciju