Učenici 2a/1 i 2f razreda s nastavnicom Biljanom Hećimović Apčag sudjelovali su u obilježavanju Dana broja Pi i Einsteinovog rođendana. U obilježavanju dana učenici su prvo imali prezentaciju o broju Pi i zanimljivostima vezanim uz broj. Učenici 2a/1 crtali su broj Pi, grad broja Pi, dok su učenici 2f razreda igrali igru sa šibicama i paralelnim pravcima i na taj način računali broj Pi. Nakon igre napravili su i plakat u čast Einsteina i broja Pi .
Svake godine, drugog utorka u veljači obilježava se Dan sigurnijeg interneta. Ovogodišnji Dan sigurnijeg interneta obilježavao se 06. veljače 2024. godine pod sloganom „Gejmaj sigurno – zajedno za bolji Internet“. Cilj je poticanje na sigurnije i odgovornije korištenja interneta i mobilne tehnologije.
Jedna od čestih aktivnosti s kojom se djeca i mladi sreću je igranje videoigara. Pri tome komuniciraju s drugim učesnicima igara.
I naša škola priključila se obilježavanju provedbom radionice „Netoksične kule“ i to od 6.2. do 9.2.2024. Nakon razgovora o odstupajućim ponašanjima prilikom igranja igara, učenici su se u parovima natjecali u slaganju kula od karata. U radionicama su učestvovali učenici 1.b/1, 2.a, 2.f i 1.b, 4a , 3a/1, 2a/1 razreda, zajedno sa svojim nastavnicama Biljanom Hećimović Apčag, Jasnom Jocković i Draganom Ćoralić.
Također, učenici su 6.2.2024. imali mogućnost pristupiti online kvizu za djecu i mlade.
Dana 07.12.2023 u našoj školi obilježili smo Večer matematike. Večer matematike skup je interaktivnih radionica koje potiču izgradnju pozitivnog stava prema matematici. Sudjelovanje u zabavnim aktivnostima otkriva pomalo zaboravljenu stranu matematike- onu zabavnu, stvara nove spoznaje o onom što jest matematika i čime se bavi, te dokazuje da matematičke probleme svakodnevno uspješno rješavamo a da nismo niti svjesni.
U ovogodišnjem obilježavanju Večeri matematike sudjelovali su učenici 4a htt, 4athk, 4c/1, 3d/1, 3a/1, 3c/1, 2a/1 uz mentorstvo nastavnica Biljane Hećimović Apčag, Petre Žeravice i Nade Jovičić.
Dana 23. studenoga 2019. obilježili smo Dan Fibonaccijevih brojeva. U aktivnosti sudjelovali su učenici 2f, 4a HTT, 4c/1 i 2b/1 sa svojim nastavnicima Biljanom Hećimović Apčag i Petrom Žeravicom. Učenicima smo održale kratku prezentaciju o Fibonaccijevim brojevima nakon čega su učenici izradili plakat koji krasi našu školu.
Što su to Fibonaccijevi brojevi?
Godine 1202., talijanski matematičar Leonardo Pisano, poznatiji kao Fibonacci, postavio je pitanje: „U idealnim uvjetima, koliko parova zečeva možemo dobiti u godini dana od jednog para zečeva?“Niz kojim se zečevi razmnožavaju glasi: 1, 1, 2, 3, 5, 8, 13, 21, 34, 55, 89, 144 i tako u beskonačnost. Svaki idući broj u nizu je zbroj dva prethodna. Ovaj niz poznat je kao Fibonaccijev niz. Omjer između brojeva niza približava se tzv. Zlatnom rezu (1.618034).
Prezentacija 7.pptx - Microsoft PowerPoint Online (live.com)
Dan BezVeze je autorski projekt Mirene Maljković, učiteljice informatike-mentorice u Osnovnoj školi Rapska u Zagrebu. Cilj projekta je kod učenika, ali i svih drugih sudionika, osvijestiti nepovoljan utjecaj prekomjerne i nepromišljene uporabe tehnologije na duševno i tjelesno zdravlje te na socijalne i komunikacijske vještine. Naravno, namjera nije tehnologiju prikazati u negativnom svjetlu. Naprotiv, tehnološki napredak mnoge nam je stvari učinio dostupnijima. Važno je razlučiti kada su nam pametni telefoni, računala i slični uređaji saveznici, a kada postajemo njihovi robovi.
Stoga je naglasak na aktivnostima koje od učenika zahtijevaju što više kretanja i potiču ih na druženje i zajedništvo.
Učenici prvog i četvrtog razreda Srednje strukovne škole Marko Babić u Vukovaru obilježili su Dan BezVeze u dvorištu škole i u učionici. Umjesto pametnih telefona, tableta, računala i sl., učenicima su bile ponuđene aktivnosti koje ih potiču na kretanje, razvijanje socijalne i komunikacijske vještine i kreativnost. Učenici su se na taj dan zabavili uz puno smijeha .
Na nastavi Računalstva s prof nevenom Vargom govorili su o vremenu provedenom na digitalnim uređajima i sve većoj ovisnosti čovjeka u Internetu i digitalnim uređajima. Učenice su navele primjere situacija i problema pri čijem rješavanju posežemo za tehnologijom, a zatim objasnile i alternativno rješenje bez tehnologije. Zatim smo igrali igru Alias, objašnjavali smo informatičke pojmove i tako ponovile gradivo i zabavile se. Aktivnosti smo provele u školskom dvorištu uživajući u sunčanom danu i veseloj atmosferi, a ponavljanje uspješno.
Učenici 1 razreda s nastavnicom Biljanom Hećimović Apčag razvijali su matematičku logiku igrajući Sudoku. Bilo je puno brisanja, razmišljanja, promišljanja te pojašnjavanja, ali učenici su uspjeli do kraja sata riješiti jedan Sudoku.
I ove školske godine obilježili smo Svjetski dan knjige i autorskih prava. Nakon predavanja o autorskom pravu, razgovarali smo o važnosti poštivanja autorskih prava, poštivanju autora i njegovog djela. Ponovili smo kako u svoj rad navesti izvore, kako citirati, te što se citira a što ne. Govorili smo o Creative Commons licencama, pokazali internetske izvore slika čiji autori su dozvolili dalju upotrebu. Učenici su naučili značenje CC licenci, te kako na svoj rad postaviti oznaku CC licence ili znak ©. A umjetna inteligencija? Možemo li alate umjetne inteligencije smatrati autorom autorskog djela? Više o ovoj temi potražili smo na Internetu i sve stavili na plakat.
Nevena Varga, nastavnica Računalstva
Dana 14.03.2023. u našoj školi obilježen je Dan broja Pi i Einsteinov rođendan. Učenici su zajedno s nastavnicama Nevenom Vargom, Petrom Žeravicom i Biljanom Hećimović Apčag izradili plakate vezano uz Dan broja Pi, lentu broja Pi, te napravili grad od prvih 30 znamenaka broja Pi. Učenicima je na nastavi prikazana prezentacija o otkrivanju broja Pi kroz prošlost kao i zanimljivosti o broju Pi. Učenic su igrali zanimljive igrice s brojem Pi i slušali pjesmu o broju Pi.
https://www.youtube.com/watch?v=3HRkKznJoZA
Dana 08.02.2023 održano je presavanje i radionica povodom obilježavanja Dana sigurnijeg interneta. Predavanje je bilo na temu:" Dvije strane digitalnog novčića", gdje su učenici prvih i trećih razreda uz pomoć nastavnica Nevene Varge i Biljane Hećimović Apčag aktivno sudjelovali u debati o pasivnom i aktivnom korištenju interneta, prednostima i manama.
Biljana Hećimović Apčag
Dvije strane digitalnog novčića
Autor: Nevena Varga, 6. 2. 2023.
I ove godine, 7. veljače, obilježava se Dan sigurnijeg Interneta s ciljem osvješćivanja koje sve rizike i opasnosti donosi upotreba digitalne tehnologije i online stvarnost, te educiranja kako ih izbjeći, a mogućnosti digitalne tehnologije iskoristiti za svoju dobrobit i dobrobit društva u kojem živimo. U prilogu se nalaze materijali koje možete iskoristiti za predavanja ili radionice „Dvije strane digitalnog novčića” i “Sigurno pretraživanje interneta”.
Dvije strane digitalnog novčića
I ove godine, 7. veljače, obilježava se Dan sigurnijeg Interneta s ciljem osvješćivanja koje sve rizike i opasnosti donosi upotreba digitalne tehnologije i online stvarnost, te educiranja kako ih izbjeći, a mogućnosti digitalne tehnologije iskoristiti za svoju dobrobit i dobrobit društva u kojem živimo.
Život bez digitalne tehnologije više nije zamisliv. Svi mi svakodnevno koristimo Internet za dolaženje do raznih informacija, koristimo različite usluge koje nam štede vrijeme i novac, te društvene mreže kako bismo ostvarili kontakt s prijateljima i poslovnim partnerima ili pokrenuli neke društvene akcije. Internet nudi nebrojeno mogućnosti, pozitivnih ali i onih negativnih. Generacije koje obrazujemo, od svoje najranije dobi koriste digitalne uređaje i njihove karakteristike i mogućnosti su im dobro poznate i lako savladive. Međutim, ispravno korištenje digitalnim tehnologijama nadilazi tehničke kompetencije potrebne za korištenje digitalnih uređaja. Koliko vremena provodimo na ekranima, kako ga provodimo i koje sadržaje odabiremo pitanje su koje se sve češće postavljaju. Iskorištavamo li mogućnosti koje tehnologija nudi za naš pozitivan razvoj?
Velika količina vremena provedena pred ekranima, digitalna ovisnost, ugrožena sigurnost i privatnost samo su neke od tema o kojima je potrebno svakodnevno govoriti, iznova se educirati i educirati mlade. Prevencija je uvijek najbolji način djelovanja, ali je važno znati i kako prepoznati već nastale probleme i što poduzeti da bismo otklonili nastale probleme.
Digitalna ovisnost nije isključivo vezana za količinu vremena koju provodimo na ekranima. Važno je sagledati koje sadržaje koristimo i koristimo li ih za osobni razvoj i dobrobit. Ako se radi o edukativnim sadržajima ili poslu, online suradnji, stvaranju i jačanju društvenih kontakata, ne radi se o ovisnosti. Mladi na internetu provode puno vremena jer tako zadovoljavaju svoje temeljne psihološke potrebe (zabava, pripadanje, moć povezivanje s drugima i sl.). Gdje nastaje problem? U gubitku kontrole, ekscesivnosti, narušavanju drugih odnosa, obveza i ponašanja koja čine sastavni dio našeg života. Mladi često borave na internetu (koriste se društvenim mrežama i igraju videoigre) i dulje nego što su planirali, zbog straha od propuštanja “ključnih događaja” koji se u virtualnom okruženju događaju vrlo brzo i u realnom vremenu. Čimbenici razvoja digitalne ovisnosti mogu biti introvertni, naša osobnost, ponašanje, način na koji doživljavamo i vidimo svijet oko sebe, način nošenja s problemima i sl. ili ekstrovertni kao što su dizajn internetskih stranica i videoigara koje su osmišljene tako da budu izuzetno atraktivne korisnicima i sl. Osim navedenog, na razvoj ovisnosti utječu i konflikti u okruženju, usamljenost (izoliranost od vršnjaka), stresni događaji i brojni drugi “okidači”.
Kako prepoznati simptome ovisnosti o internetu?
- postoji preokupiranost igranjem video igara ili društvenim mrežama (postaje dominantna aktivnost u svakodnevnici)
- postoje simptomi sustezanja kada se igranje prekida (iritabilnost, anksioznost ili tuga)
- dolazi do pojave tolerancije (sve duži periodi igranja)
- pokušaji smanjenja vremena provedeno u igranju su neuspješni
- postoji gubitak interesa za odnose, treninge, hobije i druge oblike zabava u stvarnom životu
- prisutno ponavljano ekscesivno igranje unatoč osviještenosti o psihološkim posljedicama
- laganje o duljini igranja video igara
- korištenje video igre kako bi se izbjeglo neko negativno raspoloženje
- ugrožavanje svoje obrazovanje, napredovanje i razvoj
Društvene mreže neizostavan su dio naše svakodnevice. Omogućavaju povezanost, socijalnu uključenost, pronalaženje informacija, građanski angažman, pronalaženje načina za oblikovanje i izražavanje vlastitog identiteta. Međutim, za mlade, još neformirane osobe mogu izazvati niz rizičnih ponašanja i negativnih posljedica. Prekomjerne količina vremena provedenog pred ekranom (eng. Screen time), negativne usporedbe s drugim, razni online izazovi, straha od propuštanja (eng. FoMo – Fear of Missing out), društvene ljubomore, cyber uhođenja, narušavanja zdravlja i deficita pažnje.
Kako se zaštiti i koga pitati za pomoć?
- važno je pokušati smanjiti vrijeme koje provodimo na društvenim mrežama, mrežnim videoigrama
- trebalo bi iskoristiti slobodno vrijeme u prirodi ili u nekim kreativnim aktivnostima, druženju s obitelji ili prijateljima, umjesto na internetu
- važno je koristiti internet za unaprjeđenje svakodnevnog života, a ne njime “zamijeniti” vlastite interese, hobije i društvo
- sat vremena prije spavanja biti offline i zaspati prije ponoći kako bismo se odmorili i bili spremni za sljedeći dan
- prijedlog je odrediti jedan dan (ili nekoliko dana) u tjednu kada nećemo koristiti računalo/mobitel te vidjeti kako ćemo reagirati u takvim situacijama, kako ćemo se osjećati, koje će nam misli prolaziti kroz glavu i slično
- potražiti pomoć stručne osobe
O ovim, ali i drugim opasnostima digitalnog svijeta, potrebno je govoriti svakodnevno, jer smo i opasnostima izloženi svakodnevno. Dan sigurnijeg interneta, dan je kada se o ovim problemima govori glasnije i kada se cijeli svijet ujedinjuje da bi razmijenio znanja i iskustva. Ali o ovoj temi potrebno je govoriti cijele godine, na satima razrednika i svih nastavnih predmeta. U prilogu možete pogledati materijale koje možete iskoristiti za predavanja ili radionice „Dvije strane digitalnog novčića” i “Sigurno pretraživanje interneta”. Na državnoj razini,7.2. organiziran je stručni skup pod nazivom „Koja je cijena jednog lajka?“ i kviz za učenike kojem će se moći pristupiti tijekom cijelog dana.
Nevena Varga
Izvori:
https://www.medijskapismenost.hr/simptomi-i-posljedice-ovisnosti-o-internetu/
https://www.zzjzdnz.hr/zdravlje/mentalno-zdravlje/1131
https://beween.eu/training-materials/croatian
Dvije_strane_digitalnog_novcica_–_rizici_i_prilike.pptx (5.95 MB)
Sigurno_pretrazivanje.docx (1.27 MB)
evaluacijski_listic-dvije_strane_digitalnog_novcica.docx (13.33 KB)
Večer matematike u našoj školi održana je 01.12.2022. U našoj školi večer matematike obilježili su učenici 2f razreda ( nutricionisti) s nastavnicom Nevenkom Bago, učenica Elena iz 4a/1 s nastavnicom Draganom Ćoralić, te učenici 3c razreda ( prodavač) s nastavnicom Biljanom Hećimović Apčag. I ove godine zabavili smo se s matematikom igrajući razne matematičko-logičke igre, radili smo plakate i osmišljavali svoj novac
Dabar – međunarodno natjecanje
Republika Hrvatska je od 2016. godine uključena u međunarodnu Inicijativu Bebras (Dabar) koja promiče informatiku i računalno razmišljanje.
Organizator natjecanja za Hrvatsku je udruga Suradnici u učenju uz podršku Hrvatskog saveza informatičara, Visokog učilišta Algebra i CARNET-a, a pod pokroviteljstvom Ministarstva znanosti i obrazovanja.
Ove godine održano je natjecanje učenika osnovnih i srednjih škola od 7. do 12. studenog. 2022. U natjecanju je sudjelovalo 48015 učenika. Izazovu da se okušaju u računalnom razmišljanju, iz naše škole, sudjelovalo je troje učenika. To su:
Klara Budeš, 2.f
Armando Butorac, 3.a
Dorotea Plavšić, 3.a
Eratostenova metoda
Dana 21.03.2022. obilježava se Eratostenov dan i proljetni ekcinocij.
Proljetna ravnodnevnica ili proljetni ekvinocij prvi je dan proljeća. Proljetnu ravnodnevnicu karakterizira jednako trajanje dana i noći. Za vrijeme proljetne ravnodnevnice smjerovi izlaska i zalaska Sunca su najbliži točnim smjerovima istoka i zapada, a u trenutku proljetne ravnodnevnice Sunčeve zrake obasjavaju Zemljin ekvator pod pravim kutom. Dan i noć u proljetnoj ravnodnevnici traju približno 12 sati.
Stoga su učenici 2d razreda ( frizer, kozmetičar) zajedno s nastavnicom matematike Biljanom Hećimović Apčag, mjerili duljnu sjene štapa od 1m u školskom dvorištu, računali kut pod kojim sunce stvara sjenu, određivali udaljenost škole od ekvatora, te izračunali opseg Zemlje.
Učenice 1.f razreda Klara Budeš, Vanja Kovač i Katarina Božić sudjelovale su na međunarodnom natjecanju Dabar. Ovo natjecanje za cilj ima promicanje i popularizaciju informatike i računalnog razmišljanja među učenicima, a održava se putem online platforme. Rješavanje logičkih zadataka je i zabavno i korisno. Hvala djevojkama i njihovoj nastavnici Moniki Topalov što su prihvatile izazov i pozivamo učenike na sudjelovanje naredne godine.
Na početku nove školske godine obilježili smo Međunarodni dan pismenosti, s ciljem promoviranja važnosti učenja i pismenosti za pojedince, zajednice i društva. Istaknuli smo pismenost kao preduvjet ostvarivanja dostojanstva i ljudskih prava. Govorili smo o različitim aspektima koje pismenost danas podrazumijeva, te o važnosti cjeloživotnog učenja. Učenici su istražili pojmove koji se odnose na informacijsku, informatičku, digitalnu i medijsku pismenost, kao i njihov značaj za snalaženje u suvremenom svijetu, te ih predstavili digitalnim radovima. Učili smo i o financijskoj pismenosti, o kriptovaluti, Internet bankama, digitalnim novčanicima – izazovima naše današnjice i bliske budućnosti.
„U vrijeme kada moramo iznova izmisliti svijet nade, pismenost je važnija nego ikad. Na ovaj Međunarodni dan, pozivam sve one koji su uključeni u obrazovanje da udvostruče svoja ulaganja i mobiliziraju sve svoje resurse kako bi oslobodili potencijal svakog pojedinca u službi zajedničkog svijeta.“
Audrey Azoulay, generalna direktorica UNESCO-a,
povodom Međunarodnog dana pismenosti
Nevena Varga
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |