Učenici 2a/1 i 2f razreda s nastavnicom Biljanom Hećimović Apčag sudjelovali su u obilježavanju Dana broja Pi i Einsteinovog rođendana. U obilježavanju dana učenici su prvo imali prezentaciju o broju Pi i zanimljivostima vezanim uz broj. Učenici 2a/1 crtali su broj Pi, grad broja Pi, dok su učenici 2f razreda igrali igru sa šibicama i paralelnim pravcima i na taj način računali broj Pi. Nakon igre napravili su i plakat u čast Einsteina i broja Pi .
Svake godine, drugog utorka u veljači obilježava se Dan sigurnijeg interneta. Ovogodišnji Dan sigurnijeg interneta obilježavao se 06. veljače 2024. godine pod sloganom „Gejmaj sigurno – zajedno za bolji Internet“. Cilj je poticanje na sigurnije i odgovornije korištenja interneta i mobilne tehnologije.
Jedna od čestih aktivnosti s kojom se djeca i mladi sreću je igranje videoigara. Pri tome komuniciraju s drugim učesnicima igara.
I naša škola priključila se obilježavanju provedbom radionice „Netoksične kule“ i to od 6.2. do 9.2.2024. Nakon razgovora o odstupajućim ponašanjima prilikom igranja igara, učenici su se u parovima natjecali u slaganju kula od karata. U radionicama su učestvovali učenici 1.b/1, 2.a, 2.f i 1.b, 4a , 3a/1, 2a/1 razreda, zajedno sa svojim nastavnicama Biljanom Hećimović Apčag, Jasnom Jocković i Draganom Ćoralić.
Također, učenici su 6.2.2024. imali mogućnost pristupiti online kvizu za djecu i mlade.
Dana 07.12.2023 u našoj školi obilježili smo Večer matematike. Večer matematike skup je interaktivnih radionica koje potiču izgradnju pozitivnog stava prema matematici. Sudjelovanje u zabavnim aktivnostima otkriva pomalo zaboravljenu stranu matematike- onu zabavnu, stvara nove spoznaje o onom što jest matematika i čime se bavi, te dokazuje da matematičke probleme svakodnevno uspješno rješavamo a da nismo niti svjesni.
U ovogodišnjem obilježavanju Večeri matematike sudjelovali su učenici 4a htt, 4athk, 4c/1, 3d/1, 3a/1, 3c/1, 2a/1 uz mentorstvo nastavnica Biljane Hećimović Apčag, Petre Žeravice i Nade Jovičić.
Dana 23. studenoga 2019. obilježili smo Dan Fibonaccijevih brojeva. U aktivnosti sudjelovali su učenici 2f, 4a HTT, 4c/1 i 2b/1 sa svojim nastavnicima Biljanom Hećimović Apčag i Petrom Žeravicom. Učenicima smo održale kratku prezentaciju o Fibonaccijevim brojevima nakon čega su učenici izradili plakat koji krasi našu školu.
Što su to Fibonaccijevi brojevi?
Godine 1202., talijanski matematičar Leonardo Pisano, poznatiji kao Fibonacci, postavio je pitanje: „U idealnim uvjetima, koliko parova zečeva možemo dobiti u godini dana od jednog para zečeva?“Niz kojim se zečevi razmnožavaju glasi: 1, 1, 2, 3, 5, 8, 13, 21, 34, 55, 89, 144 i tako u beskonačnost. Svaki idući broj u nizu je zbroj dva prethodna. Ovaj niz poznat je kao Fibonaccijev niz. Omjer između brojeva niza približava se tzv. Zlatnom rezu (1.618034).
Prezentacija 7.pptx - Microsoft PowerPoint Online (live.com)
Dan BezVeze je autorski projekt Mirene Maljković, učiteljice informatike-mentorice u Osnovnoj školi Rapska u Zagrebu. Cilj projekta je kod učenika, ali i svih drugih sudionika, osvijestiti nepovoljan utjecaj prekomjerne i nepromišljene uporabe tehnologije na duševno i tjelesno zdravlje te na socijalne i komunikacijske vještine. Naravno, namjera nije tehnologiju prikazati u negativnom svjetlu. Naprotiv, tehnološki napredak mnoge nam je stvari učinio dostupnijima. Važno je razlučiti kada su nam pametni telefoni, računala i slični uređaji saveznici, a kada postajemo njihovi robovi.
Stoga je naglasak na aktivnostima koje od učenika zahtijevaju što više kretanja i potiču ih na druženje i zajedništvo.
Učenici prvog i četvrtog razreda Srednje strukovne škole Marko Babić u Vukovaru obilježili su Dan BezVeze u dvorištu škole i u učionici. Umjesto pametnih telefona, tableta, računala i sl., učenicima su bile ponuđene aktivnosti koje ih potiču na kretanje, razvijanje socijalne i komunikacijske vještine i kreativnost. Učenici su se na taj dan zabavili uz puno smijeha .
Na nastavi Računalstva s prof nevenom Vargom govorili su o vremenu provedenom na digitalnim uređajima i sve većoj ovisnosti čovjeka u Internetu i digitalnim uređajima. Učenice su navele primjere situacija i problema pri čijem rješavanju posežemo za tehnologijom, a zatim objasnile i alternativno rješenje bez tehnologije. Zatim smo igrali igru Alias, objašnjavali smo informatičke pojmove i tako ponovile gradivo i zabavile se. Aktivnosti smo provele u školskom dvorištu uživajući u sunčanom danu i veseloj atmosferi, a ponavljanje uspješno.
Učenici 1 razreda s nastavnicom Biljanom Hećimović Apčag razvijali su matematičku logiku igrajući Sudoku. Bilo je puno brisanja, razmišljanja, promišljanja te pojašnjavanja, ali učenici su uspjeli do kraja sata riješiti jedan Sudoku.
I ove školske godine obilježili smo Svjetski dan knjige i autorskih prava. Nakon predavanja o autorskom pravu, razgovarali smo o važnosti poštivanja autorskih prava, poštivanju autora i njegovog djela. Ponovili smo kako u svoj rad navesti izvore, kako citirati, te što se citira a što ne. Govorili smo o Creative Commons licencama, pokazali internetske izvore slika čiji autori su dozvolili dalju upotrebu. Učenici su naučili značenje CC licenci, te kako na svoj rad postaviti oznaku CC licence ili znak ©. A umjetna inteligencija? Možemo li alate umjetne inteligencije smatrati autorom autorskog djela? Više o ovoj temi potražili smo na Internetu i sve stavili na plakat.
Nevena Varga, nastavnica Računalstva
Dana 14.03.2023. u našoj školi obilježen je Dan broja Pi i Einsteinov rođendan. Učenici su zajedno s nastavnicama Nevenom Vargom, Petrom Žeravicom i Biljanom Hećimović Apčag izradili plakate vezano uz Dan broja Pi, lentu broja Pi, te napravili grad od prvih 30 znamenaka broja Pi. Učenicima je na nastavi prikazana prezentacija o otkrivanju broja Pi kroz prošlost kao i zanimljivosti o broju Pi. Učenic su igrali zanimljive igrice s brojem Pi i slušali pjesmu o broju Pi.
https://www.youtube.com/watch?v=3HRkKznJoZA
Dana 08.02.2023 održano je presavanje i radionica povodom obilježavanja Dana sigurnijeg interneta. Predavanje je bilo na temu:" Dvije strane digitalnog novčića", gdje su učenici prvih i trećih razreda uz pomoć nastavnica Nevene Varge i Biljane Hećimović Apčag aktivno sudjelovali u debati o pasivnom i aktivnom korištenju interneta, prednostima i manama.
Biljana Hećimović Apčag
Tjedan sigurnijeg Interneta - četvrtak
Autor: Nevena Varga, 11. 2. 2021.
Medijska pismenost - Dezinformacije i lažne vijesti
Ljudi sve više preferiraju prijatelje i kontakte na internetu kao izvore vijesti i istine. Veliki broj građana i dalje koristi društvene mreže i komunikacijske platforme kao izvore vijesti, radije pristupa vijestima putem pretraživača, društvenih medija ili agregatora vijesti gdje velike tehnološke tvrtke obično koriste algoritme umjesto urednika za odabir i rangiranje priča. Lažne internetske vijesti, glasine i mišljenja, kao i infekcije i zarazne bolesti, oblikuju se i prenose putem društvenih kontakata, u ovom slučaju putem društvenih mreža.
Ne vjerujte svemu što pročitate i pazite što dijelite!
Vijest je obavijest kojom se javnost obavješćuje o nekom događaju, osobi ili pojavi. Može biti pisana, govorna ili vizualna. Vijest u novinama sadrži glavu (istaknuti dio na početku) i tijelo (ostatak vijesti). Radio vijest je sažetija i izraženija, a televizijska vijest zbog spajanja slike i riječi je vijest s najjačim učinkom. Da bi vijest bila kompletna, mora odgovarati na pet pitanja (tko, što, gdje, kada, zašto) te mora biti izrečena standardnim jezikom, jasna, točna, precizna i istinita.
Dezinformacija je dokazivo lažna ili obmanjujuća informacija koja je stvorena, iznesena i distribuirana radi stjecanja ekonomske koristi ili namjernoga zavaravanja javnosti. Može imati dugoročne posljedice, prouzročiti štetu javnom interesu te biti prijetnja demokratski političkim procesima ili procesima donošenja javnih politika.
Tri vrste informacijskog poremećaja:
- Dezinformacije – informacije koje su lažne i namjerno stvorene i/ili podijeljene kako bi naštetile nekoj osobi, društvenoj skupini, organizaciji ili državi
- Pogrešne informacije – informacije koje su lažne, ali nisu stvorene i/ili podijeljene s namjerom nanošenja štete
- Zlonamjerne informacije – informacije temeljene na stvarnosti, a koriste se za nanošenje štete nekoj osobi, društvenoj skupini, organizaciji ili državi
Nevena Varga
Izvor:
https://www.medijskapismenost.hr/video-lekcija-dezinformacije-i-lazne-vijesti-kao-politicko-oruzje/
Večer matematike u našoj školi održana je 01.12.2022. U našoj školi večer matematike obilježili su učenici 2f razreda ( nutricionisti) s nastavnicom Nevenkom Bago, učenica Elena iz 4a/1 s nastavnicom Draganom Ćoralić, te učenici 3c razreda ( prodavač) s nastavnicom Biljanom Hećimović Apčag. I ove godine zabavili smo se s matematikom igrajući razne matematičko-logičke igre, radili smo plakate i osmišljavali svoj novac
Dabar – međunarodno natjecanje
Republika Hrvatska je od 2016. godine uključena u međunarodnu Inicijativu Bebras (Dabar) koja promiče informatiku i računalno razmišljanje.
Organizator natjecanja za Hrvatsku je udruga Suradnici u učenju uz podršku Hrvatskog saveza informatičara, Visokog učilišta Algebra i CARNET-a, a pod pokroviteljstvom Ministarstva znanosti i obrazovanja.
Ove godine održano je natjecanje učenika osnovnih i srednjih škola od 7. do 12. studenog. 2022. U natjecanju je sudjelovalo 48015 učenika. Izazovu da se okušaju u računalnom razmišljanju, iz naše škole, sudjelovalo je troje učenika. To su:
Klara Budeš, 2.f
Armando Butorac, 3.a
Dorotea Plavšić, 3.a
Eratostenova metoda
Dana 21.03.2022. obilježava se Eratostenov dan i proljetni ekcinocij.
Proljetna ravnodnevnica ili proljetni ekvinocij prvi je dan proljeća. Proljetnu ravnodnevnicu karakterizira jednako trajanje dana i noći. Za vrijeme proljetne ravnodnevnice smjerovi izlaska i zalaska Sunca su najbliži točnim smjerovima istoka i zapada, a u trenutku proljetne ravnodnevnice Sunčeve zrake obasjavaju Zemljin ekvator pod pravim kutom. Dan i noć u proljetnoj ravnodnevnici traju približno 12 sati.
Stoga su učenici 2d razreda ( frizer, kozmetičar) zajedno s nastavnicom matematike Biljanom Hećimović Apčag, mjerili duljnu sjene štapa od 1m u školskom dvorištu, računali kut pod kojim sunce stvara sjenu, određivali udaljenost škole od ekvatora, te izračunali opseg Zemlje.
Učenice 1.f razreda Klara Budeš, Vanja Kovač i Katarina Božić sudjelovale su na međunarodnom natjecanju Dabar. Ovo natjecanje za cilj ima promicanje i popularizaciju informatike i računalnog razmišljanja među učenicima, a održava se putem online platforme. Rješavanje logičkih zadataka je i zabavno i korisno. Hvala djevojkama i njihovoj nastavnici Moniki Topalov što su prihvatile izazov i pozivamo učenike na sudjelovanje naredne godine.
Na početku nove školske godine obilježili smo Međunarodni dan pismenosti, s ciljem promoviranja važnosti učenja i pismenosti za pojedince, zajednice i društva. Istaknuli smo pismenost kao preduvjet ostvarivanja dostojanstva i ljudskih prava. Govorili smo o različitim aspektima koje pismenost danas podrazumijeva, te o važnosti cjeloživotnog učenja. Učenici su istražili pojmove koji se odnose na informacijsku, informatičku, digitalnu i medijsku pismenost, kao i njihov značaj za snalaženje u suvremenom svijetu, te ih predstavili digitalnim radovima. Učili smo i o financijskoj pismenosti, o kriptovaluti, Internet bankama, digitalnim novčanicima – izazovima naše današnjice i bliske budućnosti.
„U vrijeme kada moramo iznova izmisliti svijet nade, pismenost je važnija nego ikad. Na ovaj Međunarodni dan, pozivam sve one koji su uključeni u obrazovanje da udvostruče svoja ulaganja i mobiliziraju sve svoje resurse kako bi oslobodili potencijal svakog pojedinca u službi zajedničkog svijeta.“
Audrey Azoulay, generalna direktorica UNESCO-a,
povodom Međunarodnog dana pismenosti
Nevena Varga
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |