preskoči na sadržaj

Srednja strukovna škola Marko Babić

Članovi Stručnog vijeća u školskoj 2024./2025. godini
  1. Petra Žeravica, voditeljica aktiva
  2. Dragana Balać
  3. Nevenka Bago
  4. Biljana Hećimović Apčag
  5. Nada Jovičić, zamjena 
  6. Jasna Jocković 

Međunarodni dan mozga

U našoj školi učenici 4a HTT smjera i nastavnica Biljana Hećimović Apčag obilježili su Međunarodni dan mozga. Učenici su zajedno s nastavnicom pripremili i održali prezentaciju na temu KOrelacija mozga i matematike, nakon čega su učenici i nastavnica diskutirali o temi.

Priloženi dokumenti:
dan mozga.pptx


Dan broja Pi

Učenici 2a/1 i 2f razreda s nastavnicom Biljanom Hećimović Apčag sudjelovali su u obilježavanju Dana broja Pi i Einsteinovog rođendana. U obilježavanju dana učenici su prvo imali prezentaciju o broju Pi i zanimljivostima vezanim uz broj. Učenici 2a/1 crtali su broj Pi, grad broja Pi, dok su učenici 2f razreda igrali igru sa šibicama i paralelnim pravcima i na taj način računali broj Pi. Nakon igre napravili su i plakat u čast Einsteina i broja Pi .

 


Dan sigurnijeg interneta

Svake godine, drugog utorka u veljači obilježava se Dan sigurnijeg interneta. Ovogodišnji Dan sigurnijeg interneta obilježavao se 06. veljače 2024. godine pod sloganom „Gejmaj sigurno – zajedno za bolji Internet“. Cilj je poticanje na sigurnije i odgovornije korištenja interneta i mobilne tehnologije.

 

Jedna od čestih aktivnosti s kojom se djeca i mladi sreću je igranje videoigara. Pri tome komuniciraju s drugim učesnicima igara.

I naša škola priključila se obilježavanju provedbom radionice „Netoksične kule“ i to od 6.2. do 9.2.2024. Nakon razgovora o odstupajućim ponašanjima prilikom igranja igara, učenici su se u parovima natjecali u slaganju kula od karata. U radionicama su učestvovali učenici 1.b/1, 2.a, 2.f i 1.b, 4a , 3a/1, 2a/1 razreda, zajedno sa svojim nastavnicama Biljanom Hećimović Apčag, Jasnom Jocković i Draganom Ćoralić.

​  

Također, učenici su 6.2.2024. imali mogućnost pristupiti online kvizu za djecu i mlade.


Večer matematike u našoj školi

Dana 07.12.2023 u našoj školi obilježili smo Večer matematike. Večer matematike skup je interaktivnih radionica koje potiču izgradnju pozitivnog stava prema matematici. Sudjelovanje u zabavnim aktivnostima otkriva pomalo zaboravljenu stranu matematike- onu zabavnu, stvara nove spoznaje o onom što jest matematika i čime se bavi, te dokazuje da matematičke probleme svakodnevno uspješno rješavamo a da nismo niti svjesni. 

U ovogodišnjem obilježavanju Večeri matematike sudjelovali su učenici 4a htt, 4athk, 4c/1, 3d/1, 3a/1, 3c/1, 2a/1 uz mentorstvo nastavnica Biljane Hećimović Apčag, Petre Žeravice i Nade Jovičić.

 


Finonaccijev dan

Dana 23. studenoga 2019. obilježili smo Dan Fibonaccijevih brojeva. U aktivnosti sudjelovali su učenici 2f, 4a HTT, 4c/1 i 2b/1 sa svojim nastavnicima Biljanom Hećimović Apčag i Petrom Žeravicom. Učenicima smo održale kratku prezentaciju o Fibonaccijevim brojevima nakon čega su učenici izradili plakat koji krasi našu školu.

Što su to Fibonaccijevi brojevi?
Godine 1202., talijanski matematičar Leonardo Pisano, poznatiji kao Fibonacci, postavio je pitanje: „U idealnim uvjetima, koliko parova zečeva možemo dobiti u godini dana od jednog para zečeva?“Niz kojim se zečevi razmnožavaju glasi: 1, 1, 2, 3, 5, 8, 13, 21, 34, 55, 89, 144 i tako u beskonačnost. Svaki idući broj u nizu je zbroj dva prethodna. Ovaj niz poznat je kao Fibonaccijev niz. Omjer između brojeva niza približava se tzv. Zlatnom rezu (1.618034).

Prezentacija 7.pptx - Microsoft PowerPoint Online (live.com)


Dan BezVeze

Dan BezVeze je autorski projekt Mirene Maljković, učiteljice informatike-mentorice u Osnovnoj školi Rapska u Zagrebu. Cilj projekta je kod učenika, ali i svih drugih sudionika, osvijestiti nepovoljan utjecaj prekomjerne i nepromišljene uporabe tehnologije na duševno i tjelesno zdravlje te na socijalne i komunikacijske vještine. Naravno, namjera nije tehnologiju prikazati u negativnom svjetlu. Naprotiv, tehnološki napredak mnoge nam je stvari učinio dostupnijima. Važno je razlučiti kada su nam pametni telefoni, računala i slični uređaji saveznici, a kada postajemo njihovi robovi.

Stoga je naglasak na aktivnostima koje od učenika zahtijevaju što više kretanja i potiču ih na druženje i zajedništvo.

Učenici prvog i četvrtog razreda  Srednje strukovne škole Marko Babić u Vukovaru obilježili su Dan BezVeze u dvorištu škole i u učionici. Umjesto pametnih telefona, tableta, računala i sl., učenicima su bile ponuđene aktivnosti koje ih potiču na kretanje, razvijanje socijalne i komunikacijske vještine i kreativnost. Učenici su se na taj dan zabavili uz puno smijeha .

Na nastavi Računalstva s prof nevenom Vargom govorili su o vremenu provedenom na digitalnim uređajima i sve većoj ovisnosti čovjeka u Internetu i digitalnim uređajima. Učenice su navele primjere situacija i problema pri čijem rješavanju posežemo za tehnologijom, a zatim objasnile i alternativno rješenje bez tehnologije. Zatim smo igrali igru Alias, objašnjavali smo informatičke pojmove i tako ponovile gradivo i zabavile se. Aktivnosti smo provele u školskom dvorištu uživajući u sunčanom danu i veseloj atmosferi, a ponavljanje uspješno.

Učenici 1 razreda s nastavnicom Biljanom Hećimović Apčag razvijali su matematičku logiku igrajući Sudoku. Bilo je puno brisanja, razmišljanja, promišljanja te pojašnjavanja, ali učenici su uspjeli do kraja sata riješiti jedan Sudoku. 


Svjetski dan knjige i autorskih prava

    I ove školske godine obilježili smo Svjetski dan knjige i autorskih prava. Nakon predavanja o autorskom pravu, razgovarali smo o važnosti poštivanja autorskih prava, poštivanju autora i njegovog djela. Ponovili smo kako u svoj rad navesti izvore, kako citirati, te što se citira a što ne. Govorili smo o Creative Commons licencama, pokazali internetske izvore slika čiji autori su dozvolili dalju upotrebu. Učenici su naučili značenje CC licenci, te kako na svoj rad postaviti oznaku CC licence ili znak ©.  A umjetna inteligencija? Možemo li alate umjetne inteligencije smatrati autorom autorskog djela? Više o ovoj   temi potražili smo na Internetu i sve stavili na plakat.

Nevena Varga, nastavnica Računalstva


Obilježavanje dana broja Pi

Dana 14.03.2023. u našoj školi obilježen je Dan broja Pi i Einsteinov rođendan. Učenici su zajedno s nastavnicama Nevenom Vargom, Petrom Žeravicom i Biljanom Hećimović Apčag  izradili plakate vezano uz Dan broja Pi, lentu broja Pi, te napravili grad od prvih 30 znamenaka broja Pi. Učenicima je na nastavi prikazana prezentacija o otkrivanju broja Pi kroz prošlost kao i zanimljivosti o broju Pi. Učenic su igrali zanimljive igrice s brojem Pi i slušali pjesmu o broju Pi.

https://www.youtube.com/watch?v=3HRkKznJoZA

https://www.mypiday.com/


Dan sigurnijeg interneta

Dana 08.02.2023 održano je presavanje i radionica povodom obilježavanja Dana sigurnijeg interneta. Predavanje je bilo na temu:" Dvije strane digitalnog novčića", gdje su učenici prvih i trećih razreda uz pomoć nastavnica Nevene Varge i Biljane Hećimović Apčag aktivno sudjelovali u debati o pasivnom i aktivnom korištenju interneta, prednostima i manama.

Biljana Hećimović Apčag


Tjedan sigurnijeg Interneta - srijeda

Autor: Nevena Varga, 10. 2. 2021.

Što su to aktivni, a što pasivni digitalni tragovi? I kako nastaju digitalne sjene?

Digitalni tragovi

Digitalni tragovi predstavljaju niz podataka koje ostavljamo svaki put kad se koristimo internetom. Tragovi koje ostavljamo odnose se na mrežne stranice koje posjećujemo, elektroničku poštu koju šaljemo, videozapise koje stavljamo na mrežu, online igre koje igramo, informacije koje pretražujemo itd.

Aktivni digitalni tragovi su oni koje namjerno ostavljamo na Internetu. To su objave na društvenim mrežama (pisane, slikovne, video), „lajkovi“ koje smo dodijelili, poslane poruke elektroničke pošte, objave na forumima, prijave na raznim lokacijama i sl. Sve što je jednom objavljeno zauvijek ostaje na Internetu.

Pasivni digitalni tragovi su oni koje bez namjere plasiramo na Internet.  Ako posjetimo neku mrežnu stranicu, server može očitati našu IP adresu, pronaći našeg poslužitelja mrežnih usluga i saznati našu okvirnu lokaciju. Pasivni digitalni otisak  nastaje i ako netko drugi objavi podatke o nama, npr. Škola objavi rang-listu s natjecanja pa se na toj listi nađe i naše ime.

Stranice koje su posjećujete pamte vaše podatke i tako ostavljate digitalne tragove. Međutim, na stranice koje posjećujete posredno se povezuju druge stranice (putem kolačića) koje također pamte vaše podatke. Tako ostavljate i nenamjerne digitalne tragove – digitalne sjene.

Zadatak:

Odjavite se iz svih profila sa društvenih mreža i elektroničke pošte. Izbrišite kolačiće i povijest pregledavanja u svojim preglednicima. Zatim

  • Moji digitalni tragovi Upiši u tražilicu svoje ime i prezime. Pretraži svoje digitalne tragove i odredi jesu li aktivni ili pasivni. Pretražite svoje slike.
  • Digitalni tragovi mojih bližnjih Upiši u tražilicu ime i prezime neke tebi drage osobe. Razmisli o digitalnim tragovima koje si pronašao.

Kada tražimo svoje digitalne tragove i digitalne tragove svojih bližnjih, moramo razmisliti osjećamo li ponos ili nelagodu zbog tragova na koje smo naišli.

 

 

 

 

 


Kako pretraživati Internet anonimno? Vrlo jednostavno - Pretraživači, u okviru svojih prilagodbi nude mogućnost otvaranja anonimnog prozora za pretragu.

Uzmimo u obzir da ti podatci, čak i ako ih izbrišemo, zapravo zauvijek ostaju na mreži. Nikada ne znamo tko ih je preuzeo i pohranio i kada će ih netko ponovno izvući i podijeliti na mreži. Ne preostaje nam ništa nego dobro razmisliti svaki put prije nego nešto objavimo. Uvijek se treba zapitati što će se dogoditi ako netko za nekoliko godina vidi tu objavu. Danas u svijetu fakulteti i poslodavci sve više pregledavaju profile društvenih mreža potencijalnih studenata i zaposlenika. Mnoge su osobe zbog uvredljivih statusa namijenjenih drugim osobama, odnosno negativnih digitalnih tragova izgubili mogućnost zaposlenja ili studiranja.

Sud Europske unije donio je odluku o pravu osobe da bude zaboravljena na mreži, odnosno pravu da budu uklonjeni digitalni tragovi. Potrebno je popuniti zahtjev, koji se odobrava ili ne odobrava u skladu s pravilima tvrtke.

Zahtjev za uklanjanje sadržaja indeksiranog na Google pretraživaču na temelju zakona o zaštiti podataka u EU

Nevena Varga

Izvori:

https://hr.izzi.digital/DOS/16220/16249.html

https://www.medijskapismenost.hr/otisak-i-sjena-vaseg-digitalnog-identiteta/




Večer matematike u našoj školi

Večer matematike u našoj školi održana je 01.12.2022. U našoj školi večer matematike obilježili su učenici 2f razreda ( nutricionisti) s nastavnicom Nevenkom Bago, učenica Elena iz 4a/1 s nastavnicom Draganom Ćoralić, te učenici 3c razreda ( prodavač) s nastavnicom Biljanom Hećimović Apčag. I ove godine zabavili smo se s matematikom igrajući razne matematičko-logičke igre, radili smo plakate i osmišljavali svoj novac


Dabar- školsko natjecanje



Dabar – međunarodno natjecanje

 

Republika Hrvatska je od 2016. godine uključena u međunarodnu Inicijativu Bebras (Dabar) koja promiče informatiku i računalno razmišljanje.

Organizator natjecanja za Hrvatsku je udruga Suradnici u učenju uz podršku Hrvatskog saveza informatičara, Visokog učilišta Algebra i CARNET-a, a pod pokroviteljstvom Ministarstva znanosti i obrazovanja.

Ove godine održano je natjecanje učenika osnovnih i srednjih škola od 7. do 12. studenog. 2022. U natjecanju je sudjelovalo 48015 učenika. Izazovu da se okušaju u računalnom razmišljanju, iz naše škole, sudjelovalo je troje učenika. To su:

Klara Budeš, 2.f

Armando Butorac, 3.a

Dorotea Plavšić, 3.a

Priloženi dokumenti:
dp.png
ab.png
kb.png


Eratostenova metoda

Eratostenova metoda

Dana 21.03.2022. obilježava se Eratostenov dan i proljetni ekcinocij. 

Proljetna ravnodnevnica ili proljetni ekvinocij prvi je dan proljeća. Proljetnu ravnodnevnicu karakterizira jednako trajanje dana i noći. Za vrijeme proljetne ravnodnevnice smjerovi izlaska i zalaska Sunca su najbliži točnim smjerovima istoka i zapada, a u trenutku proljetne ravnodnevnice Sunčeve zrake obasjavaju Zemljin ekvator pod pravim kutom. Dan i noć u proljetnoj ravnodnevnici traju približno 12 sati.

Stoga su učenici 2d razreda ( frizer, kozmetičar) zajedno s nastavnicom matematike Biljanom Hećimović Apčag, mjerili duljnu sjene štapa od 1m u školskom dvorištu, računali kut pod kojim sunce stvara sjenu, određivali udaljenost škole od ekvatora, te izračunali opseg Zemlje.

Priloženi dokumenti:
zemlja.png
Eratosten.mp4


Natjecanje Dabar

Učenice 1.f razreda Klara Budeš, Vanja Kovač i Katarina Božić sudjelovale su na međunarodnom natjecanju Dabar. Ovo natjecanje za cilj ima promicanje i popularizaciju informatike i računalnog razmišljanja među učenicima, a održava se putem online platforme. Rješavanje logičkih zadataka je i zabavno i korisno. Hvala djevojkama i njihovoj nastavnici Moniki Topalov što su prihvatile izazov i pozivamo učenike na sudjelovanje naredne godine.


Međunarodni dan pismenosti

Na početku nove školske godine obilježili smo Međunarodni dan pismenosti,  s ciljem promoviranja važnosti učenja i pismenosti za pojedince, zajednice i društva. Istaknuli smo pismenost kao preduvjet ostvarivanja dostojanstva i ljudskih prava. Govorili smo o različitim aspektima koje pismenost danas podrazumijeva, te o važnosti cjeloživotnog učenja. Učenici su istražili pojmove koji se odnose na informacijsku, informatičku, digitalnu i medijsku pismenost, kao i njihov značaj za snalaženje u suvremenom svijetu, te ih predstavili digitalnim radovima. Učili smo i o financijskoj pismenosti, o kriptovaluti, Internet bankama, digitalnim novčanicima – izazovima naše današnjice i bliske budućnosti.

U vrijeme kada moramo iznova izmisliti svijet nade, pismenost je važnija nego ikad. Na ovaj Međunarodni dan, pozivam sve one koji su uključeni u obrazovanje da udvostruče svoja ulaganja i mobiliziraju sve svoje resurse kako bi oslobodili potencijal svakog pojedinca u službi zajedničkog svijeta.“

Audrey Azoulay, generalna direktorica UNESCO-a,
 povodom Međunarodnog dana pismenosti

 

Nevena Varga


Promocija zanimanja

 

#Erasmus+ širi vidike

 

#Solidarnost

Oglasna ploča

Slobodne ativnosti 

Planirane ativnosti

 
Kalendar
« Studeni 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
Prikazani događaji

Tražilica


Napredno pretraživanje
Traži
Knjižnica
CMS za škole logo
Srednja strukovna škola Marko Babić / Domovinskog rata 58, HR-32010 Vukovar / ss-markobabic-vu.skole.hr / ured@ss-markobabic-vu.skole.hr
preskoči na navigaciju