Učenici 2a/1 i 2f razreda s nastavnicom Biljanom Hećimović Apčag sudjelovali su u obilježavanju Dana broja Pi i Einsteinovog rođendana. U obilježavanju dana učenici su prvo imali prezentaciju o broju Pi i zanimljivostima vezanim uz broj. Učenici 2a/1 crtali su broj Pi, grad broja Pi, dok su učenici 2f razreda igrali igru sa šibicama i paralelnim pravcima i na taj način računali broj Pi. Nakon igre napravili su i plakat u čast Einsteina i broja Pi .
Svake godine, drugog utorka u veljači obilježava se Dan sigurnijeg interneta. Ovogodišnji Dan sigurnijeg interneta obilježavao se 06. veljače 2024. godine pod sloganom „Gejmaj sigurno – zajedno za bolji Internet“. Cilj je poticanje na sigurnije i odgovornije korištenja interneta i mobilne tehnologije.
Jedna od čestih aktivnosti s kojom se djeca i mladi sreću je igranje videoigara. Pri tome komuniciraju s drugim učesnicima igara.
I naša škola priključila se obilježavanju provedbom radionice „Netoksične kule“ i to od 6.2. do 9.2.2024. Nakon razgovora o odstupajućim ponašanjima prilikom igranja igara, učenici su se u parovima natjecali u slaganju kula od karata. U radionicama su učestvovali učenici 1.b/1, 2.a, 2.f i 1.b, 4a , 3a/1, 2a/1 razreda, zajedno sa svojim nastavnicama Biljanom Hećimović Apčag, Jasnom Jocković i Draganom Ćoralić.
Također, učenici su 6.2.2024. imali mogućnost pristupiti online kvizu za djecu i mlade.
Dana 07.12.2023 u našoj školi obilježili smo Večer matematike. Večer matematike skup je interaktivnih radionica koje potiču izgradnju pozitivnog stava prema matematici. Sudjelovanje u zabavnim aktivnostima otkriva pomalo zaboravljenu stranu matematike- onu zabavnu, stvara nove spoznaje o onom što jest matematika i čime se bavi, te dokazuje da matematičke probleme svakodnevno uspješno rješavamo a da nismo niti svjesni.
U ovogodišnjem obilježavanju Večeri matematike sudjelovali su učenici 4a htt, 4athk, 4c/1, 3d/1, 3a/1, 3c/1, 2a/1 uz mentorstvo nastavnica Biljane Hećimović Apčag, Petre Žeravice i Nade Jovičić.
Dana 23. studenoga 2019. obilježili smo Dan Fibonaccijevih brojeva. U aktivnosti sudjelovali su učenici 2f, 4a HTT, 4c/1 i 2b/1 sa svojim nastavnicima Biljanom Hećimović Apčag i Petrom Žeravicom. Učenicima smo održale kratku prezentaciju o Fibonaccijevim brojevima nakon čega su učenici izradili plakat koji krasi našu školu.
Što su to Fibonaccijevi brojevi?
Godine 1202., talijanski matematičar Leonardo Pisano, poznatiji kao Fibonacci, postavio je pitanje: „U idealnim uvjetima, koliko parova zečeva možemo dobiti u godini dana od jednog para zečeva?“Niz kojim se zečevi razmnožavaju glasi: 1, 1, 2, 3, 5, 8, 13, 21, 34, 55, 89, 144 i tako u beskonačnost. Svaki idući broj u nizu je zbroj dva prethodna. Ovaj niz poznat je kao Fibonaccijev niz. Omjer između brojeva niza približava se tzv. Zlatnom rezu (1.618034).
Prezentacija 7.pptx - Microsoft PowerPoint Online (live.com)
Dan BezVeze je autorski projekt Mirene Maljković, učiteljice informatike-mentorice u Osnovnoj školi Rapska u Zagrebu. Cilj projekta je kod učenika, ali i svih drugih sudionika, osvijestiti nepovoljan utjecaj prekomjerne i nepromišljene uporabe tehnologije na duševno i tjelesno zdravlje te na socijalne i komunikacijske vještine. Naravno, namjera nije tehnologiju prikazati u negativnom svjetlu. Naprotiv, tehnološki napredak mnoge nam je stvari učinio dostupnijima. Važno je razlučiti kada su nam pametni telefoni, računala i slični uređaji saveznici, a kada postajemo njihovi robovi.
Stoga je naglasak na aktivnostima koje od učenika zahtijevaju što više kretanja i potiču ih na druženje i zajedništvo.
Učenici prvog i četvrtog razreda Srednje strukovne škole Marko Babić u Vukovaru obilježili su Dan BezVeze u dvorištu škole i u učionici. Umjesto pametnih telefona, tableta, računala i sl., učenicima su bile ponuđene aktivnosti koje ih potiču na kretanje, razvijanje socijalne i komunikacijske vještine i kreativnost. Učenici su se na taj dan zabavili uz puno smijeha .
Na nastavi Računalstva s prof nevenom Vargom govorili su o vremenu provedenom na digitalnim uređajima i sve većoj ovisnosti čovjeka u Internetu i digitalnim uređajima. Učenice su navele primjere situacija i problema pri čijem rješavanju posežemo za tehnologijom, a zatim objasnile i alternativno rješenje bez tehnologije. Zatim smo igrali igru Alias, objašnjavali smo informatičke pojmove i tako ponovile gradivo i zabavile se. Aktivnosti smo provele u školskom dvorištu uživajući u sunčanom danu i veseloj atmosferi, a ponavljanje uspješno.
Učenici 1 razreda s nastavnicom Biljanom Hećimović Apčag razvijali su matematičku logiku igrajući Sudoku. Bilo je puno brisanja, razmišljanja, promišljanja te pojašnjavanja, ali učenici su uspjeli do kraja sata riješiti jedan Sudoku.
I ove školske godine obilježili smo Svjetski dan knjige i autorskih prava. Nakon predavanja o autorskom pravu, razgovarali smo o važnosti poštivanja autorskih prava, poštivanju autora i njegovog djela. Ponovili smo kako u svoj rad navesti izvore, kako citirati, te što se citira a što ne. Govorili smo o Creative Commons licencama, pokazali internetske izvore slika čiji autori su dozvolili dalju upotrebu. Učenici su naučili značenje CC licenci, te kako na svoj rad postaviti oznaku CC licence ili znak ©. A umjetna inteligencija? Možemo li alate umjetne inteligencije smatrati autorom autorskog djela? Više o ovoj temi potražili smo na Internetu i sve stavili na plakat.
Nevena Varga, nastavnica Računalstva
Dana 14.03.2023. u našoj školi obilježen je Dan broja Pi i Einsteinov rođendan. Učenici su zajedno s nastavnicama Nevenom Vargom, Petrom Žeravicom i Biljanom Hećimović Apčag izradili plakate vezano uz Dan broja Pi, lentu broja Pi, te napravili grad od prvih 30 znamenaka broja Pi. Učenicima je na nastavi prikazana prezentacija o otkrivanju broja Pi kroz prošlost kao i zanimljivosti o broju Pi. Učenic su igrali zanimljive igrice s brojem Pi i slušali pjesmu o broju Pi.
https://www.youtube.com/watch?v=3HRkKznJoZA
Dana 08.02.2023 održano je presavanje i radionica povodom obilježavanja Dana sigurnijeg interneta. Predavanje je bilo na temu:" Dvije strane digitalnog novčića", gdje su učenici prvih i trećih razreda uz pomoć nastavnica Nevene Varge i Biljane Hećimović Apčag aktivno sudjelovali u debati o pasivnom i aktivnom korištenju interneta, prednostima i manama.
Biljana Hećimović Apčag
Tjedan sigurnijeg Interneta - utorak
Autor: Nevena Varga, 9. 2. 2021.
Pročitajte što su to digitalni tragovi. Sudjelujte u kvizu i odigrajte obrazovnu igricu udruge Suradnici u učenju.
Digitalni tragovi
Svaki put kada pregledavamo neke mrežne stranice na Internetu ostavljamo digitalne tragove.
Prateći digitalne tragove, često puta stječemo prvi dojam o nekoj osobi. Zato se kaže da svaki korisnik Interneta ima svoj digitalni ugled. Čim uđete u on-line zajednicu, niste anonimni. Prave privatnosti na mreži zapravo nema. Dok surfate ili šaljete e-poštu te obavljate bilo kakvu drugu aktivnost na Internetu, ostavljate digitalne tragove. Digitalni tragovi su informacije koje su na Internetu dostupne o nama bez obzira jesmo li ih ostavili sami ili je to učinio netko drugi, slučajno ili s namjerom. Svako pretraživanje Interneta (osim anonimnog), osobito ono s prijavljivanjem i objavljivanjem, ostavlja digitalni trag koji može biti dostupan, podijeljen i/ili umnožen. Jednom ostavljen trag teško se uklanja. Toga treba biti svatko svjestan i mrežom se služiti svjesno i sigurno.
Pojedine tvrtke na Internetu koje se bave prikupljanjem podataka znaju tko ste, bilježe vaše navike, bilježe proizvode koje kupujete i stranice koje posjećujete. Većina stranica koje posjetite ostavlja kolačiće (eng. Cookies) na vašem računalu. Što je vrlo teško izbjeći jer je mnogim stranicama to obvezna aktivnost pri pokretanju. To je malena tekstualna datoteka s pomoću koje je moguće pratiti koje stranice posjećujete i koliko često. Ako pokušate izbjeći kolačiće, neke vam stranice neće raditi.
Pretraživači mogu pratiti IP adresu korisnika. Različiti neželjeni programi mogu „uhvatiti“ šifre i podatke o bankovnoj kartici te ih proslijediti trećim osobama. Objave osobnih podataka i fotografija na društvenim mrežama mogu biti predmet zanimanja različitih osoba koje se bave zlonamjernim poslovima kao što su krađa identiteta, zlouporaba osobnih podataka i elektroničko zlostavljanje (eng.cyberbulling).
Na mreži je potrebno poštovati svoju i tuđu privatnost s pomoću jednostavnih pravila i sigurnog ponašanja. Dakle, treba:
- izbjegavati ostavljanje osobnih podataka
- čuvati i stvarati sigurna lozinke pridržavajući se pravila
- odrediti postavke na društvenim mrežama i u aplikacijama da štite vašu privatnost
- dijeliti samo one sadržaje koji ne mogu nanijeti štetu vama i drugima i koji neće nikoga povrijediti
- imati na umu da se podacima s društvenih mreža koriste različite komercijalne tvrtke radi zarade
- biti oprezan jer postoji mogućnost krađe identiteta
- imati na umu da je na mreži sve dostupno i javno
- ograničiti vrijeme provedeno on-line radi očuvanja svojeg psihičkog i fizičkog zdravlja
- prijaviti svaki oblik elektroničkog nasilja
- istražiti aktivnosti koje čuvaju privatnost, primjerice enkripcija (šifriranje poruka), korištenje zaštićenim mrežama
- pročitati uvjete korištenja pojedinim aplikacijama i servisima (eng. Terms of use)
Sud Europske unije donio je odluku o pravu osobe da bude zaboravljena na mreži, odnosno pravu da budu uklonjeni digitalni tragovi. Potrebno je popuniti zahtjev, koji se odobrava ili ne odobrava u skladu s pravilima tvrtke.
https://www.e-sfera.hr/dodatni-digitalni-sadrzaji/c990ff11-4de2-47ca-b741-a53dc4f12925/
- ONLINE KVIZ za djecu i mlade o sigurnosti na internetu dostupan za rješavanje putem mobilne aplikacije na sam dan u vremenu od 9.00 do 19.00 sati.
Mobilna aplikacija će biti dostupna 09.02. za besplatno preuzimanje i instaliranje na mobitele i tablete na web stranici: http://www.dansigurnijeginterneta.org.
Za pristupanje kvizu ne trebate ostavljati svoje osobne podatke. Nakon što riješite kviz dobit će te povratnu informaciju o vašem rezultatu te će vam biti dodijeljen jedinstveni KOD koji trebate pohraniti (obavezno napravite screenshot – sliku zaslona). Screenshot je dokaz koji vam je potreban za preuzimanje nagrade, ukoliko budete izabrani.
Nagrade se dodjeljuju slučajnim odabirom između onih natjecatelja koji su kviz riješili s 80% ili više točnih odgovora do 19 sati na dan kviza. 11.02.2021. na internet stranici https://www.csi.hr objavit ćemo informacije o dobitnicima nagrada te vas pozivamo da pratite našu stranicu kako biste vidjeli jeste li osvojili vrijedne nagrade. Ukoliko prepoznate svoj KOD na popisu nagrađenih, potrebno je obratiti se roditelju ili skrbniku koji treba kontaktirati djelatnike Centra za sigurniji internet na e-mail nagrade.dsi@gmail.com te dogovoriti provjeru autentičnosti i preuzimanje nagrade.
- edukativna igra Potraga za boljim Internetom
Večer matematike u našoj školi održana je 01.12.2022. U našoj školi večer matematike obilježili su učenici 2f razreda ( nutricionisti) s nastavnicom Nevenkom Bago, učenica Elena iz 4a/1 s nastavnicom Draganom Ćoralić, te učenici 3c razreda ( prodavač) s nastavnicom Biljanom Hećimović Apčag. I ove godine zabavili smo se s matematikom igrajući razne matematičko-logičke igre, radili smo plakate i osmišljavali svoj novac
Dabar – međunarodno natjecanje
Republika Hrvatska je od 2016. godine uključena u međunarodnu Inicijativu Bebras (Dabar) koja promiče informatiku i računalno razmišljanje.
Organizator natjecanja za Hrvatsku je udruga Suradnici u učenju uz podršku Hrvatskog saveza informatičara, Visokog učilišta Algebra i CARNET-a, a pod pokroviteljstvom Ministarstva znanosti i obrazovanja.
Ove godine održano je natjecanje učenika osnovnih i srednjih škola od 7. do 12. studenog. 2022. U natjecanju je sudjelovalo 48015 učenika. Izazovu da se okušaju u računalnom razmišljanju, iz naše škole, sudjelovalo je troje učenika. To su:
Klara Budeš, 2.f
Armando Butorac, 3.a
Dorotea Plavšić, 3.a
Eratostenova metoda
Dana 21.03.2022. obilježava se Eratostenov dan i proljetni ekcinocij.
Proljetna ravnodnevnica ili proljetni ekvinocij prvi je dan proljeća. Proljetnu ravnodnevnicu karakterizira jednako trajanje dana i noći. Za vrijeme proljetne ravnodnevnice smjerovi izlaska i zalaska Sunca su najbliži točnim smjerovima istoka i zapada, a u trenutku proljetne ravnodnevnice Sunčeve zrake obasjavaju Zemljin ekvator pod pravim kutom. Dan i noć u proljetnoj ravnodnevnici traju približno 12 sati.
Stoga su učenici 2d razreda ( frizer, kozmetičar) zajedno s nastavnicom matematike Biljanom Hećimović Apčag, mjerili duljnu sjene štapa od 1m u školskom dvorištu, računali kut pod kojim sunce stvara sjenu, određivali udaljenost škole od ekvatora, te izračunali opseg Zemlje.
Učenice 1.f razreda Klara Budeš, Vanja Kovač i Katarina Božić sudjelovale su na međunarodnom natjecanju Dabar. Ovo natjecanje za cilj ima promicanje i popularizaciju informatike i računalnog razmišljanja među učenicima, a održava se putem online platforme. Rješavanje logičkih zadataka je i zabavno i korisno. Hvala djevojkama i njihovoj nastavnici Moniki Topalov što su prihvatile izazov i pozivamo učenike na sudjelovanje naredne godine.
Na početku nove školske godine obilježili smo Međunarodni dan pismenosti, s ciljem promoviranja važnosti učenja i pismenosti za pojedince, zajednice i društva. Istaknuli smo pismenost kao preduvjet ostvarivanja dostojanstva i ljudskih prava. Govorili smo o različitim aspektima koje pismenost danas podrazumijeva, te o važnosti cjeloživotnog učenja. Učenici su istražili pojmove koji se odnose na informacijsku, informatičku, digitalnu i medijsku pismenost, kao i njihov značaj za snalaženje u suvremenom svijetu, te ih predstavili digitalnim radovima. Učili smo i o financijskoj pismenosti, o kriptovaluti, Internet bankama, digitalnim novčanicima – izazovima naše današnjice i bliske budućnosti.
„U vrijeme kada moramo iznova izmisliti svijet nade, pismenost je važnija nego ikad. Na ovaj Međunarodni dan, pozivam sve one koji su uključeni u obrazovanje da udvostruče svoja ulaganja i mobiliziraju sve svoje resurse kako bi oslobodili potencijal svakog pojedinca u službi zajedničkog svijeta.“
Audrey Azoulay, generalna direktorica UNESCO-a,
povodom Međunarodnog dana pismenosti
Nevena Varga
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |