Skip to content

Mindfulness tehnike u radu s učenicima

Dana 24. veljače 2025. godine održano predavanje za razrednike na temu Mindfulness tehnike u radu s učenicima koje je vodila Tihana Starčević, dipl. psih.
Usredotočena svjesnost (eng. mindfulness) stanje je svijesti u kojem je pažnja usmjerena na vlastita iskustva – tjelesne osjete, misli i osjećaje – te na okolinu u sadašnjem trenutku, sa stavom uvažavanja i neprosuđivanja. Ova tehnika pomaže u smanjenju anksioznosti,  depresije, agresije i somatskih problema te doprinosi poboljšanju samopouzdanja i društvenih vještina kod djece i mladih. Istraživanja pokazuju da mindfulness pozitivno utječe na aktivnost imunološkog sustava te može djelovati kao preventivna strategija u školskom kontekstu, posebice u vrijeme porasta internaliziranih poremećaja kod učenika.
Predavanje je imalo za cilj upoznati razrednike s primjenom mindfulness tehnika u radu s učenicima kako bi se unaprijedila njihova pažnja, socijalni i emocionalni razvoj te poboljšale izvršne funkcije i pamćenje.

Škola, kao obrazovna ustanova, ne samo da poučava učenike kako učiti, već im pomaže i u donošenju odluka u svakodnevnim situacijama. Upravo zato je važno uvesti mindfulness u školski kontekst kako bi učenici razvili bolje strategije suočavanja sa stresom i izazovima.