2020-09-10 14:58:00 Međunarodni dan pismenosti
8. rujna u našoj školi obilježen je Međunarodni dan pismenosti, koji se na ovaj dan obilježava svake godine, a utemeljio ga je UNESCO davne 1965. sa svrhom promicanja važnosti pismenosti, kao puta ka osobnom razvoju i kvalitetnijem životu pojedinca, kao i napretku društva u kojem živimo. Obilježavanjem ovog dana nastoji se potaknuti djecu i mlade da otkriju radost čitanja i učenja kao preduvjeta za njihov uspješan razvoj i formiranja obrazovanog pojedinca te odgovornog člana društva. Ove godine tema proslave je „Podučavanje i učenje pismenosti u krizi COVID-19 i šire“, s naglaskom na ulogu odgajatelja i promjenu pedagogije. Nedavna kriza Covid-19 oštar je podsjetnik na postojeći jaz između postavljenih ciljeva i stvarnosti: jaz koji je već postojao i prije krize i koji negativno utječe na obrazovanje mladih i odraslih koji nemaju ili imaju nisku razinu pismenosti i stoga se suočavaju s višestrukim nedostacima. Kako osigurati obrazovanje mladih i odraslih na globalnoj i nacionalnim razinama, te razviti strategije za fazu oporavka i stjecanja imuniteta? Istražujući ova pitanja, Međunarodni dan pismenosti 2020. pruža priliku za razmišljanje i raspravu o tome kako se inovativne i učinkovite pedagogije i metodologije poučavanja mogu koristiti u programima opismenjavanja mladih i odraslih za suočavanje s pandemijom i šire. Tijekom godina, pojam pismenosti je evoluirao. Tako danas, osim o elementarnoj pismenosti koja podrazumijeva vještine čitanja, pisanja i računanja, govorimo i o funkcionalnom aspektu pismenosti kao snalaženju pojedinca u društvu i sposobnosti da naučeno primjeni i ostvari kvalitetniji život. Zatim o društvenom aspektu koji podrazumijeva sposobnost komuniciranja u kulturnom kontekstu. I informacionom kao sposobnosti procjene, korištenja informacije i njeno kritičko lociranje. Stoga se poseban naglasak stavlja na cjeloživotno učenje. Nakon razgovora, učenici su izradili digitalne radove i iznijeli svoje stavove o važnosti obrazovanja i iskustvu sa online nastavom kao alternativom u kriznoj situaciji. Nevena Varga
|
Treća srednja škola Vukovar |